Dzisiaj mamy: Środa, 24 Kwiecień 2019

Przeprowadzka firmy – jak nie dać się zwariować?

Poniedziałek, 19 Listopad 2018

Planujesz zmianę siedziby firmy? Przeczytaj nasz artykuł w którym doradzamy, jak to zrobić, żeby przeprowadzka przebiegła sprawnie i bez nerwów!

Czy warto zatrudniać dodatkową firmę

Wszystko zależy od tego, jak duża jest Twoja działalność, ile i jakich sprzętów masz do przewiezienia i jaka odległość dzieli Twoje nowe i stare biuro. Niebagatelne znaczenie ma też to, w jak krótkim czasie chciałbyś przewieźć swoje sprzęty i na co kładziesz nacisk. Jeżeli jest to jak najszybszy powrót do pracy i bezpieczne przewiezienie mebli i sprzętów o dużej wartości – zatrudnienie firmy specjalizującej się w pomocy w przeprowadzkach to na pewno dobry pomysł.

Wybierając taką firmę, nie kieruj się tylko i wyłącznie kosztem wykonania usługi. Często zdarza się, że za niską ceną idzie też niezadowalająca jakość świadczonych usług. Dlatego wybierz firmę z doświadczeniem w transporcie międzymiastowym albo nawet międzynarodowym, jeżeli masz takie potrzeby. Firma Elektron Trans, oferuje pomoc w przeprowadzkach firm nie tylko na terenie Polski ale i za jej granicami. Wieloletnie doświadczenie i wyspecjalizowana flota pozwalają na przewóz przedmiotów o dużych gabarytach bez ich uszkodzenia.

Na to zwróć uwagę

Jako właściciel firmy, to Ty jesteś w największej mierze odpowiedzialny za zmianę siedziby firmy. Dlatego, aby przebiegła ona bez komplikacji, postaraj się pamiętać o kilku ważnych rzeczach:

1. Planowanie

W przypadku przeprowadzki, planowanie to podstawa. Powinieneś je zacząć już na etapie, kiedy pomysł zmiany siedziby firmy pojawi się w twojej głowie. Weź pod uwagę takie czynniki jak: dojazd do nowej siedziby, rozkład pomieszczeń, potencjał wybranego miejsca.

Kiedy już zdecydujesz się na jedno z nich, przemyśl jak sprawić, żeby mimo maksymalnego zagospodarowania przestrzeni, Twoje biuro było nadal miejscem przyjaznym i ustawnym. Możesz poprosić o pomoc swoich współpracowników bądź architekta wnętrz. Dobrze zaplanowana przestrzeń ułatwia pracę i przyczynia się do podniesienia wydajności członków Twojego zespołu.

Zastanawiając się nad rozmieszczeniem mebli i sprzętów, weź pod uwagę okablowanie pomieszczenia.

Rozdziel prace pomiędzy swoich podwładnych i zaordynuj kilka osób do czuwania nad postępem prac. Sprawdź trzy razy, czy wszystkie Twoje prośby zostały dobrze zrozumiane.

2. Bądź gotowy na komplikacje

Plany planami, a życie pisze swoje scenariusze. Dlatego w razie potrzeby, zawsze miej przygotowany „plan b”, bądź przygotowany, że nie wszystko czego oczekiwałeś może się stać. Dlatego lepiej zaplanuj na przeprowadzkę więcej czasu, niż Twoim zdaniem będzie to konieczne i pomyśl zawczasu, jakie „niespodzianki” mogą Cię spotkać. Zbyt wąskie przejścia czy zepsuta winda to tylko niektóre z nich.

3. Rozważne pakowanie

Przeprowadzka to świetny moment na porządki w papierach! Nie pozbywaj się jednak lekko wszystkiego, czego nie używałeś do tej pory, bo nigdy nie wiesz, co się wydarzy. Lepiej wynajmij bądź zorganizuj pomieszczenie w którym jeszcze przez jakiś czas przechowasz nieużywane dokumenty. Dzięki temu, nie zaśmiecisz nowego biura i nie narazisz się na przykre sytuacje.

W takim pomieszczeniu możesz też przechowywać niepotrzebne sprzęty biurowe, które chcesz sprzedać. Każdemu z nas zdarzają się nietrafione zakupy, nie ma sensu trzymać ich w nieskończoność.

Dobrze byłoby, żeby każdy pracownik zaangażował się w pakowanie używanych przez niego przedmiotów i dokumentów. Dzięki temu, pytanie „a gdzie jest... ?” padnie zdecydowanie rzadziej i łatwiej będzie się im zaaklimatyzować w nowej przestrzeni. Nadzoruj wszystkie prace, bądź wyznacz do tego zaufaną Ci osobę.

4. Rozpakowywanie

Tak jak w przypadku pakowania się, przy rozpakowywaniu również polecamy zaangażować pracowników. Ich uwagi dotyczące rozmieszczenia przedmiotów mogą być bardzo cenne i usprawnić prace w Twojej firmie. Najlepiej przedyskutujcie to jeszcze przed rozpoczęciem przeprowadzki. Niewielkie zmiany potrafią przyspieszyć tempo pracy i wyeliminować problemy, które utrudniały komunikację w zespole.

Przy rozpakowywaniu, nie zapomnij o tym, jakie wrażenie chcesz stworzyć na Twoich klientach, jeżeli odwiedzają Twoje biuro. Pamiętaj, że to nie tylko miejsce pracy, ale i wizytówka Twojego biznesu. Zadbaj więc o dobrą prezentację.

Przeprowadzkę może kończyć impreza firmowa w nowym miejscu pracy. Takie wydarzenie jednoczy zespół i wzmacnia motywację do pracy. Powodzenia!

Komentarze
Reklama