Dzisiaj mamy: Sobota, 16 Grudzień 2017

5 skutecznych aplikacji, które sprawdzą się w każdej firmie

Czwartek, 6 Kwiecień 2017

W dzisiejszych czasach chyba żadna firma nie funkcjonuje już bez użycia Internetu, nowoczesnych technologii, czy aplikacji komputerowych i mobilnych. Przyjrzeliśmy się rankingom najlepszych aplikacji biznesowych minionych miesięcy. Które z nich wspominano najczęściej? Które „apki” rzeczywiście wpłyną na zwiększenie produktywności, ułatwią pracę w dowolnym zespole specjalistów, a przez to pozwolą nam na oszczędzenie pieniędzy lub zarobienie pierwszego miliona? Odpowiedzi szukajcie poniżej. Oto kilka skutecznych aplikacji, które sprawdzą się w każdej firmie.

Evernote 

Jest to jedna z bardziej popularnych ostatnio aplikacji służących do gromadzenia informacji i danych oraz tworzenia tzw. inteligentnych notatek. Co najważniejsze – „apka” jest całkowicie bezpłatna, chyba że chcemy pobrać wersję rozszerzoną Premium (przeznaczoną do celów biznesowych), wówczas musimy uiścić roczną opłatę. 

Evernote przydaje się w wielu sytuacjach. Po pierwsze, pomaga zorganizować nam zadania do wykonania w pracy. Po drugie, zwiększa produktywność. A po trzecie, umożliwia nam robienie takich notatek, które będą zawierały wszystko w jednym miejscu – teksty, hasła, zdjęcia (np. slajdów podczas spotkania), skopiowane fragmenty stron internetowych. 

Trello 

Trello jest – mówiąc najprościej – organizerem pracy i wszelkich zadań, które powinny być wykonane w określonym czasie. Możemy wykorzystać tę aplikację zarówno do celów osobistych (jak przygotowanie listy zakupów przed uroczystością rodzinną), jak i biznesowych, gdyż sprawdzi się ona w przypadku każdej firmy oraz zespołu. Również wtedy, gdy nasi pracownicy „rozsiani są” po kilku pomieszczeniach, a nawet budynkach, czy miastach. 

Korzystanie z Trello kojarzy się z posiadaniem jednej wspólnej tablicy z rozpiską zadań do zrobienia, tych aktualnie wykonywanych i tych już zrobionych. Przy każdym z nich możemy dopisać datę tzw. „deadline’u”, czyli terminu na kiedy zadanie ma być wykonane. Ponadto do poszczególnych zadań przypisuje się jednego lub kilku wykonawców. Dzięki tablicy Trello jak na dłoni widać aktualny postęp prac naszego zespołu czy firmy.

SQUID 

Nie od dzisiaj wiadomo, że Internet jest zarówno źródłem nieocenionej wiedzy, jak i wielkim zbiorowiskiem treści o „średniej jakości”. Czasem oddzielanie „ziarna od plew” może zająć sporo czasu, o czym przekonał się chyba każdy, kto poranną internetową prasówkę wpisał sobie w rutynę każdego poranka, tuż obok kubka pierwszej kawy. 

Jak sprawić, żeby nasi pracownicy nie zaprzątali sobie głowy i nie marnowali czasu na artykuły czy informacje „śmieciowe” i od razu trafiali na te wysokiej jakości oraz związane z ważnym dla naszej firmy tematem? Tutaj nieocenioną aplikacją będzie SQUID, umożliwiająca utworzenie filtrów (tematycznych, językowych, ze względu na kraje), które pomogą nam „wyłuskać” tylko te treści, które są najbardziej aktualne i wartościowe w naszej branży. 

Surveymonkey 

Oto jeden z lepszych dostępnych na rynku programów do tworzenia ankiet online (oczywiście z możliwością wydruku). Tworząc ankietę możemy zarówno posługiwać się pytaniami otwartymi jak i zamkniętymi. Natomiast gdy już ankietowani (w tym wypadku pracownicy) udzielą odpowiedzi, możemy za pomocą paru kliknięć wygenerować raport w postaci czytelnego wizualnie diagramu bądź wykresu. 

Mimo iż przy tworzeniu ankiety wymagana jest minimalna znajomość angielskiego, samą treść pytań możemy wprowadzać w dowolnym języku. Dzięki tego typu ankietom w szybki i prosty sposób możemy zebrać opinie naszych pracowników na dowolne tematy (również anonimowo). 

Expensify 

Zanim przejdziemy do plusów aplikacji mobilnej, będącej częścią usługi expensify.com, zdradzimy chyba jedyny jej minus – póki co dostępna jest jedynie w języku angielskim. Ponieważ jednak już kilka milionów osób (głównie ze środowiska biznesowego) korzysta z Expensify, może warto wypróbować tę aplikację w Waszej firmie? 

W wielkim skrócie, Expensify pomoże Wam w organizowaniu wszelkich firmowych wydatków i tworzeniu raportów finansowych, jedynie za pomocą kilku kliknięć. Aplikacja ta sprawdzi się dosłownie wszędzie – nawet, wtedy gdy wyślemy pracownika w podróż służbową, ponieważ jedną z unikalnych funkcjonalności apki jest inteligentne skanowanie („SmartScan”) zwykłych paragonów za posiłek, taksówkę, nocleg, itp., a następnie „wyłuszczenie” z nich najważniejszych informacji w formie tekstu, który niejako sam wpisuje się w odpowiednie zestawienia finansowe. Koniec z „kolekcjonowaniem” paragonów, faktur, stosów kartek!

Być może korzystaliście lub korzystacie z wymienionych wyżej aplikacji? Koniecznie dajcie znać jak byście ocenili ich wpływ na produktywność w Waszej firmie! Które z nich są faktycznie niezbędne?

Artykuł został zrealizowany we współpracy z Magazynem Lottoland.pl

 

Komentarze